Ako začať mať rád zeleninu?

1. února 2017 v 21:15 | Genie |  Bornfit club <3
Musím si zaklopkať, ale od nedele dodržujem jedálniček úplne bezchyby... Dokonca dnes som mala taký makačkový kardio tréning, že som na seba pyšná. Ale takisto sa ani tento týždeň nezaobišiel bez chvíl, kedy som sa chcela na všetko vykašlať. Depresívne obdobieurčite neodíde len tak ľahko a preto sa musím poriadne snažiť. Rozišla som sa po roku a pol s priateľom.. Uvidíme zatiaľ sa držím, ale čo to so mnou spraví neskôr. Dobrá správa je, že som začala chodiť plávať. Robím to kvôli prevencii bolesti chrbtu a skoliózy, ale takisto je to pohyb navyše. Budem sa snažiť chodiť tak 1-2x do týždňa. V tej plaveckej čiapke som sa cítila ako čistá debilka, ale potom som uvidela po príchode do bazéna ostatných, len som sa usmiala a išla na to. Zajtra si dávam oddych od tréningov, keďže v piatok aj sobotu idem na snowboard a z toho mám vždy poriadnu svalovku na nohách. Ináč aké bolo vysvečko?? Ja som to zvládla na 1 dvojku , ináč samé jednotky, čo je super, ale aj tak sa už neviem dočkať na výšku. To bude úplne iný život. To by bolo všetko z môjho life-updatu, teraz k článku čo som si nachystala.:)
Ja som typ človeka, ktorý má odmalička problém dostať do seba zeleninu. Ovocie najviac milujem, ale so zeleninou tu bol vždy problém. Už sa lepším, pravidelne jedávam špenát,mrkvu, brokolicu,karfiol... Ale paradajku, papriku či cibuľu jedávam len v polievke, alebo keď sú dobre skryté v nejakom jedle. Ale naučím sa jesť aj tieto druhy zeleniny.
Ak sa aj vy chcete naučiť jedávať viac zeleniny, tu je pár tipov:
  1. Dohodnite sa sám zo sebou, že aspoň 1x za týždeň ochutnáte zeleninu, ktorú ste ešte dovtedy nejedli.
  2. Skúste si zeleninu buď na nejaký spôsob uvariť, alebo ugrilovať, bude chutiť lepšie.
  3. Pridajte ju do smoothie, spravte si zeleninovú smoothie a vypite ju. Ani si neuvedomíte koľko vitamínov sa dá tým do seba dostať.
  4. Pridávajte si aspoň trošku zeleniny ku každému väčšiemu jedlu.
Ľudia, ktorí konzumujú dostatok zeleniny nezvyknú mať problém s vysokým krvným tlakom, pretože práve zelenina ho znižuje. OKej, v tomto článku som použila slovo zelenina tak 100x.. Ale dúfam že vás článok aspoň trošku niečím oslovil :)
rainbow, fruit, and food image
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Evien Evien | Web | 2. února 2017 v 9:49 | Reagovat

Jeejda, super článok. V tomto sme úplne rovnaké. Zeleninku konzumujem iba veľmi málo. Musím sa polepšiť. Tie tipy sú moc fajn:) Tvoje odhodlanie je skvelé. Máš dostatok pohybu a strážiš si jedálniček..to je moc fajn. Mala by som si brať z teba príklad. Som 3 mesiace po pôrode a je najvyšší čas začať na sebe makať. Inak rada spriatelím:)

2 Jess Jess | Web | 2. února 2017 v 11:50 | Reagovat

Já mám zeleninu moc ráda a jím jí denně i v docela velkém množství, ale dost druhů zeleniny mi nedělá dobře na žaludek. Z cibule zvracím, z česneku je mi 2 dny zle a jsem nafouklá, to samé z papriky (kromě chilli) a z okurky. Rajčata mi nedělají dobře v syrovém stavu, ale upečené nebo uvařené už jsou v pohodě. Vyloženě dobře mi dělá lilek, cuketa, dýně, mrkev, kukuřice, i hrášek. Každý si musí najít to svoje. :-)

3 B. B. | Web | 2. února 2017 v 15:20 | Reagovat

Rozchody jsou těžké a myslím, že sportem to ze sebe člověk nejvíce sundá, tak snad to bude ok ♥.
Já měla dvojky dvě, i tak sem ráda :)!
Co se týče zeleniny, tak mám docela velký problém s rajčaty a paprikou, s tím hlavně :/.

4 Cler Cler | Web | 2. února 2017 v 15:36 | Reagovat

Já miluju všechnu zeleninu, to je moje snad jediný plus :) dokázala bych se užrat rajčat :D

5 A. l Our-Health.blog.cz A. l Our-Health.blog.cz | Web | 3. února 2017 v 16:38 | Reagovat

Gratuluju a at se držíš dál :) já nemám problém s cvičením, ale s držením jídla, kor po brigádě v pekárně :D
jinak, se zeleninou jsem nikdy problém neměla, už od mala jsem ji hltala po dávkách, takže aspon tak :D

6 Kate | blively-daily Kate | blively-daily | Web | 4. února 2017 v 16:09 | Reagovat

Miluju rajčata, papriky a salatové okurky a když je máme čerstvé tak u nás doma moc dlouho nevydrží, protože si je vždycky přidávám k snídani a večeří, abych si připada, že jím aspoň trochu zdravě :D Největší problém nemám ani tak s jedním druhem zeleniny, ale tepelným způsobem úpravy a to dušenou zeleninu, kterou jsem upřímně neměla ráda už jako díte :D

7 Kashiya Kashiya | E-mail | Web | 4. února 2017 v 19:16 | Reagovat

Čo sa zeleniny týka zjem asi všetko, takže nemám také problémy :).

8 Chloé Chloé | Web | 5. února 2017 v 15:11 | Reagovat

Skvelý článok :) Ja som nikdy nemala problém so zeleninou a chutí mi, akurát niektorú mám radšej surovú ako uvarenú

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama